Ο Βασίλης Βαρβαρέσος στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών | Culture Now

Ο Βασίλης Βαρβαρέσος στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών | Culture Now


Ο συναρπαστικός έλληνας βιρτουόζος που διαπρέπει στο εξωτερικό, έρχεται στο Μέγαρο την Τετάρτη 30 Ιανουαρίου για να αναμετρηθεί με τα αριστουργηματικά Χρόνια προσκυνήματος του Φραντς Λιστ, σε έναν σπάνιο πιανιστικό άθλο: σε μία και μόνο βραδιά στην Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος θα ερμηνεύσει τις δύο από τις τρεις συλλογές (πρώτος χρόνος: Ελβετία, δεύτερος χρόνος: Ιταλία) του μεγάλου συνθέτη του Ρομαντισμού, μέσα από τις οποίες ο Λιστ υμνεί τη φύση και τις καλές τέχνες.

Χρόνια προσκυνήματος

«Έχοντας πρόσφατα ταξιδέψει σε τόσες νέες χώρες, μέσα από διαφορετικά μέρη και τοπία καθαγιασμένα από την ιστορία και την ποίηση, έχοντας αισθανθεί ότι τα φαινόμενα της φύσης και οι τόποι τους […] ανάδευσαν βαθιά συναισθήματα στην ψυχή μου, […] προσπάθησα να απεικονίσω μουσικά μερικές από τις ισχυρότερες αισθήσεις και ζωηρότερες εντυπώσεις μου», εξομολογείται ο Φραντς Λιστ για τις τρεις πιανιστικές συλλογές του. Ο τίτλος τους, Χρόνια προσκυνήματος, αναφέρεται στη νουβέλα του Γκαίτε Τα χρόνια μαθητείας του Βίλχελμ Μάιστερ.

Η πρώτη συλλογή (1848-1855) μιλά για την Ελβετία, την οποία ο Λιστ είχε επισκεφθεί στα 1835. Περιλαμβάνει εννιά κομμάτια, οι τίτλοι των οποίων παραπέμπουν, μεταξύ άλλων, σε στίχους επιφανών ρομαντικών λογοτεχνών όπως ο Γκαίτε, ο Μπάιρον, ο Σενανκούρ. Η δεύτερη (1837-1949), που τιτλοφορείται «Ιταλία», αποτελείται από επτά κομμάτια με άμεσες αναφορές στην Αναγέννηση και ειδικότερα σε πίνακες του Ραφαήλ και του Μιχαήλ Άγγελου, σε ερωτικά σονέτα του Πετράρχη, σε στίχους του Ουγκώ εμπνευσμένους από τον Δάντη καθώς και στην Καντσονέτα του Σαλβατόρ Ρόζα, διάσημο τραγούδι του 17ου αιώνα.

Βασίλης Βαρβαρέσος

Την προηγούμενη σεζόν, ο δεξιοτέχνης του πιάνου Βασίλης Βαρβαρέσος συμμετείχε σε σημαντικά διεθνή φεστιβάλ (Sommets Musicaux του Γκστάαντ, Enescu Festival, Festival des Arcs, Festival des Musicales du Golfe, SenLiszt Festival του Ιδρύματος Τσίφρα, Διεθνές Φεστιβάλ της Pietrasanta, Φεστιβάλ Αθηνών). Κατά τις καλλιτεχνικές του εμφανίσεις, παρουσίασε το Δεύτερο κοντσέρτο για πιάνο του Σοπέν με την Ορχήστρα της Νορμανδίας, το Πρώτο του Τσαϊκόφσκι με τη Συμφωνική Ορχήστρα του Φράιμπουργκ και το Τέταρτο του Μπετόβεν με τη Συμφωνική της Θεσσαλονίκης.

Το καλοκαίρι του 2018, έκανε το ντεμπούτο του στο Μουσικό Φεστιβάλ της Κωνσταντινούπολης ερμηνεύοντας το Κοντσέρτο για πιάνο αρ. 4 για αριστερό χέρι του Προκόφιεφ. Προσκλήθηκε επίσης να παρουσιάσει το Δεύτερο κοντσέρτο του Προκόφιεφ με τη Συμφωνική Ορχήστρα Bilkent. Με τον Γιώργο Δεμερτζή ερμήνευσε το Κοντσέρτο για βιολί και πιάνο του Ν. Σκαλκώτα στο ΜΜΑ υπό τον Βύρωνα Φιδετζή.

Επερχόμενες συνεργασίες περιλαμβάνουν το Κοντσέρτο για πιάνο για αριστερό χέρι του Ραβέλ καθώς και το Δεύτερο του Σοπέν στη Γερμανία και την Ελλάδα αντίστοιχα.

Έχει ηχογραφήσει δύο δίσκους με τη NAVIS Classics και έναν με την Global Private Equity. Έχει γράψει ένα βιβλίο για τη μουσική του Ντεμπυσσύ και έχει συνθέσει μουσική για δύο ντοκιμαντέρ και μία ταινία μικρού μήκους καθώς και για ένα μιούζικαλ. Ακόμη, έχει συμπράξει σε συναυλίες μουσικής δωματίου με καταξιωμένους καλλιτέχνες.

Η νέα του δισκογραφική δουλειά με βαλς Ραβέλ, Λιστ, Σκριάμπιν και Σούμαν κυκλοφορεί από την APARTE Records (Μάιος 2018).

Πρόγραμμα

Π Ρ Ω Τ Ο Σ   Χ Ρ Ο Ν Ο Σ: Ε Λ Β Ε Τ Ι Α

Chapelle de Guillaume Tell / Το παρεκκλήσι του Γουλιέλμου Τέλλου
Au lac de Wallenstadt / Στη λίμνη Βάλλενστατ
Pastorale / Ποιμενικό
Au bord d’une source / Δίπλα σε μια πηγή
Orage / Καταιγίδα
Vallée d’Obermann / Η κοιλάδα του Όμπερμαν
Églogue / Εκλογή
Le mal du pays / Νοσταλγία
Les cloches de Genève / Οι καμπάνες της Γενεύης

Διάλειμμα

Δ Ε Υ Τ Ε Ρ Ο Σ   Χ Ρ Ο Ν Ο Σ: Ι Τ Α Λ Ι Α

Sposalizio / Γάμος
Il Penseroso / Ο στοχαστής
Canzonetta del Salvator Rosa / Καντσονέτα του Σαλβατόρ Ρόζα
Sonetti del Petrarca (47, 104, 123) / Σονέτα του Πετράρχη
Après une lecture du Dante (Fantasia quasi sonata) /
Μετά από μια ανάγνωση του Δάντη – Φαντασία σαν σονάτα





Επίσημη πηγή του άρθρου αυτού είναι το CultureNow

Ήρθε... για να την ακούσεις!

Share
Tweet
Pin
Share
+1