Chanel Haute Couture: Η συλλογή που παρουσιάστηκε στους κήπους του ορφανοτροφείου | MonoNews

Chanel Haute Couture: Η συλλογή που παρουσιάστηκε στους κήπους του ορφανοτροφείου | MonoNews


Σε ένα σκηνικό στο Grand Palais του Παρισιού, που έμοιαζε με τον κήπο του Abbey of Aubazine, το ορφανοτροφείο όπου μεγάλωσε η Γκαμπριέλ «Coco» Σανέλ μετά τον θάνατο της μητέρας της, παρουσιάστηκε η δεύτερη Haute Couture συλλογή για Άνοιξη/Καλοκαίρι 2020 της Βιρτζινί Βιάρ, η οποία ανέλαβε τα ηνία του ιστορικού οίκου μόδας Chanel ως καλλιτεχνική διευθύντρια.

Όπως και στη συλλογή της «Métiers d’art» που παρουσίασε στις αρχές του Δεκεμβρίου, η Βιρτζινί χρησιμοποίησε ξανά τους «κώδικες της Coco»: Εκείνους που μετέτραψαν την Γκαμπριέλ στην θρυλική Coco Chanel! Η Βιρτζινί χρησιμοποίησε το συγκεκριμένο background για να εισάγει τις νέες ιδέες της αλλά και τη νέα κατεύθυνση του οίκου,  μια «συντηρητική» απλότητα που υμνεί το κλασικό, την φινέτσα και τη δύναμη της γυναίκας. Η ίδια δήλωσε για το background της επίδειξης: «Αυτό που με ενδιέφερε σε αυτό το ντεκόρ ήταν το παράδοξο μεταξύ της πολυπλοκότητας της υψηλής ραπτικής και της απλότητας αυτού του τόπου».

Οι κήποι του ορφανοτροφείου ήταν ένα τόσο απλό background με έντονο το στοιχείο της φύσης, που όμως βρισκόταν σε τέλεια αρμονία με το όραμα της καλλιτεχνικής διευθύντριας. Σε μια στιγμή που ο πλανήτης χρειάζεται άμεσες λύσεις για την κλιματική αλλαγή, η βιομηχανία της μόδας γυρνάει σελίδα σε μια ποιοτική, συνετή και βιώσιμη παραγωγή ρούχων. Μια παραγωγή ρούχων που σκοπεύουν να συνοδέψουν τη γυναίκα για χρόνια και όχι μόνο στις εφήμερες εμφανίσεις της σεζόν.

Η Haute Couture συλλογή είχε εμφανή στοιχεία της αυστηρής και συντηρητικής σχολικής εποχής της Coco, καθώς σχεδόν όλα τα outfits συνοδεύονταν από το κλασικό χοντρό άσπρο καλσόν, τα μαύρα flat παπούτσια (loafers), τις άσπρες κάλτσες και φυσικά το tweed ταγιέρ που φέρνουν στο μυαλό τις αυστηρές στολές των κολεγίων εκείνης της εποχής. Η Βιρτζινί πήρε το έφηβο κορίτσι της Coco και του έδωσε μια πιο σύγχρονη πνοή, σχεδόν σαν να επαναστατεί απέναντι στο «preppy look», φορώντας ταυτόχρονα το κλασικό tweed. Ένα αντίστοιχο παράδοξο με εκείνο που ανέφερε για την πολυπλοκότητα της υψηλής ραπτικής και της απλότητας του κήπου.

Η Βιρτζινί κατάφερε να «μετριάσει» τόσο το preppy look όσο και τις απαιτήσεις της υψηλής ραπτικής, προκειμένου τα ρούχα που σχεδίασε να μπορέσουν να έρθουν σε επαφή με το σύγχρονο κόσμο. Εξαιρετικό παράδειγμα ήταν το νυφικό της συλλογής που μεταλλάχθηκε σε schoolgirl φόρεμα με επιρροές ενός κουστουμιού. Παράλληλα, ασπρόμαυρα tailored tweed κοστούμια και φορέματα, φούστες από τούλι με κεντημένα λουλούδια, ρομαντικά midi φορέματα διακοσμημένα με μικρές πούλιες, έφεραν την φρεσκάδα στο κλασικό «preppiness», κάνοντας ακόμα πιο εμφανή την Βιρτζινί στα σχέδια της!



Επίσημη πηγή του άρθρου αυτού είναι το MonoNews

Ήρθε... για να την ακούσεις!

Share
Tweet
Pin
Share